Myyntiehdot

60 päivän pidennetty palautusoikeus jouluun saakka! ​Voit turvallisesti ja rauhassa vaihtaa joululahjat.

Yleistä

Myyntiehdot koskevat kaikkia ostosopimuksia, jotka teet Slöjd-Detaljerin kanssa. Tilaamalla tai ostamalla suoraan meiltä hyväksyt alla mainittuna ajankohtana julkaistut ehdot ja vakuutat, että itsestäsi antamasi tiedot ovat oikein. Alla olevat termit me ja meidän, viittaavat Slöjd-Detaljeriin. Jos olet alle 18-vuotias, sinulla on oltava huoltajan lupa tilata meiltä (huoltaja voi lähettää hyväksynnän sähköpostitse osoitteeseen [email protected]).

Asiakaspalvelu

Sähköposti: [email protected]

Sähköpostitse tulleisiin tilauksiin tai aiempia ostoksia koskeviin kysymyksiin vastataan yleensä arkisin 48 tunnin sisällä. Jos vastausaika on pidempi, kun saamme sähköpostisi, ilmoitamme sinulle automaattisella vastauksella.

Puhelin: 09-3487 0606

Maanantai-perjantai 9–12.30. Suljettu aattoina ja pyhäpäivinä.

Postiosoite: Slöjd-Detaljer, PL 2470, 00002 Helsinki.

Henkilötiedot

Slöjd-Detaljer, Y-tunnus: 1624630-4, on vastuussa henkilötiedoistasi ja käsittelee niitä nykyisen lainsäädännön mukaan. Kun tilaat meiltä tuotteita, hyväksyt, että tallennamme ja käytämme tietojasi tilausten suorittamiseen ja palvelun tarjoamiseen. Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaukset, jotka sisältävät virheellisiä henkilötietoja.

Lue Tietosuojakäytäntömme täältä.

Tilaaminen / Loppuunmyynti

Meillä Slöjd-Detaljerilla voit tilata tuotteita nettikaupastamme. Voit lähettää tilauksesi myös sähköpostilla [email protected] tai soittaa 09-3487 0606. 

Emme käytä pienintä sallittua tilausmäärää.

Pidätämme oikeuden loppumyyntiin ja pidätämme oikeuden tehdä jatkuvia tuotteen muutoksia ja parannuksia. Jos jokin tilaamistasi tuotteista loppuu varastosta, voit joissakin tapauksissa saada toisen korvaavan tuotteen. Jos et ole tyytyväinen korvaavaan tuotteeseen, on sinulla 30 päivän täysi palautusoikeus ja saat rahasi takaisin tuotteesta ja toimituksesta. Jos tilattava tuote on tilapäisesti loppunut varastosta, on sinulla mahdollista seurata tuotetta. Klikkaa ”Seuraa tuotetta” ja kirjoita sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle viestin heti, kun tuotteita on taas varastossa ja niitä voi tilata.

Hinnat

Hinnat ovat euroissa ja voimassa toistaiseksi. Verkkokaupan kassalla näet kokonaishinnan sisältäen arvonlisäveron, mahdolliset maksut ja vähennetyt alennukset. Eri kampanjoihin kuuluvien tuotteiden hinnat ovat voimassa kuluvan kampanjan aikana. Tuotteet, jotka ovat loppuun myynnissä, ovat voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää. Paljoushinnat koskevat samaa tuotenumeroa ostettaessa, ellei toisin mainita. 

Pidätämme oikeuden hintavirheisiin ja hinnan muutoksiin, arvonlisäveron muutoksista, poikkeuksellisen suurista valuuttatilanteen muutoksista, ostohinnoista sekä muutoksista tai uusien lakisääteisten maksujen seurauksena. Ilmeisen virheellisesti hinnoiteltujen tuotteiden tapauksessa Slöjd-Detaljer pidättää oikeuden peruuttaa tilaus.

Asiakkaat Norjassa, Tanskassa ja Suomessa voivat tehdä ostoksensa vain kunkin maan myyntikanavan kautta, jossa hinnat ovat kunkin maan valuutassa. Voit valita, haluatko näyttää hinnat sis. tai ilman arvonlisäveroa. Lippua painamalla voit helposti vaihtaa myyntikanavaa. Kaikki Slöjd-Detaljerilla myytävät tuotteet on hyväksytty käytettäväksi kussakin maassa. 

Takuut

Kuluttajana sinulla on aina oikeus kääntyä suoraan Slöjd-Detaljerin puoleen saadaksesi apua reklamaatioissa, peruuttamisoikeudessa ja muussa ostoon tai tilaukseen liittyvässä avussa. Katso myös lisätietoja oikeudesta kuluttajana osoitteessa www.kkv.fi ja kuluttajan oikeudesta saada riita ratkaistavaksi tuomioistuimen ulkopuolella yleisessä kuluttajariitalautakunnassa www.kuluttajariita.fi ja postiosoitteessa " Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3, PL 3066 00531 HELSINKI
”. Jos asia viedään yleisen kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, Slöjd-Detaljer noudattaa aina lautakunnan suositusta.

Osalla tuotteistamme on takuu, mikä tarkoittaa, että takaamme tuotteen toimivuuden ja laadun useiden vuosien ajan. Tietoa siitä, mitkä tuotteet ja kuinka kauan takuu on voimassa, löydät tuotekuvauksen alta. Takuu ja reklamaatio-oikeus ovat kaksi eri asiaa, takuu on vapaaehtoinen sitoumus ja täydennys kuluttajalainsäädäntöön.

Maksuehdot

Yksityishenkilöt / Yritykset

Koulut / Laitokset / Yhdistykset

Lahjakortti

Slöjd-Detaljerin lahjakortit ovat voimassa kaksi vuotta. Voit maksaa sillä verkkokaupassamme, sillä voidaan maksaa myös osan summasta, mikäli ostoksesi maksavat enemmän. Mikäli lahjakorttisi summa on suurempi kuin ostoksesi, säästyy loppusumma kortillasi, jonka voit käyttää seuraavaan ostoskertaan.

Toimituskulut ja toimitukset

Ostokset yli 75 EUR toimitamme ILMAN TOIMITUSKULUJA noutopisteeseen. Voimassa, jos tuote on pienempi kuin toimitustavan paino- ja kokorajoitukset. (20 kg, pituus 1,5 m, pituus + ympärysmitta max 3 metriä). 

Yli 200 euron tilauksille tarjoamme kouluille ja yrityksille ILMAISEN TOIMITUKSEN ovelle saakka. Voimassa, jos paketti on pienempi kuin toimitustavan paino- ja kokorajoitukset (20 kg, pituus 1,75 metriä. Pituus + ympärysmitta 3 metriä).

Maksun välttämiseksi sinun on aktiivisesti valittava ilmainen toimitustapa kassalla ennen tilauksen suorittamista. Alla on luettelo Slöjd-Detaljerin tarjoamista toimitustavoista. Kassalla kullekin toimitustavalle on arvioitu toimituspäivien määrä, jota emme voi taata. Lomien ja suosittujen kampanjoiden aikana voi esiintyä viiveitä. Nykyiset toimitustavat tilauksellesi näytetään automaattisesti.

Toimitusaika on normaalisti 2–5 arkipäivää, mikäli tilaamaasi tuotetta on varastossa, aika lisääntyy aina sen verran, miten kauan kuljetusliikkeellä kestää paketin kuljetus noutopaikkaan tai perille osoitteeseesi. Sesonkiaikana - syksyllä ja talvella – voi toimitusaika olla muutamaa päivää pidempi, sesonkiajan ulkopuolella voi mennä nopeammin. Kaikki ilmoittamamme toimitusajat ovat suuntaa antavia. Emme ole vastuussa kuljetusliikkeen viivästyksistä. Päivinä ilmoitettu aika, tarkoittaa arkipäiviä ja pidätämme oikeuden poiketa ilmoitetusta toimitusajasta ilman erillistä ilmoitusta.

Jokaisen toimitustavan hinta näkyy kassalla.

1. Budbee pakettiautomaatti

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Budbee pakettiautomaattiin. Kun paketti on valmis noudettavaksi, saat tekstiviestillä pin-koodin, jota käytät Budbee boxin avaamiseen. Suosittelemme, että lataat Budbeen mobiilisovelluksen laitteellesi. Fossiilivapaa toimitus.

2. PostNord toimitus noutopisteeseen

Tilauksesi lähetetään PostNordin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä/sähköpostilla kun paketti on noutopisteessä/pakettiautomaatissa. Paketti on noudettava 7 päivän sisällä. Sinun tulee vahvistaa henkilöllisyytesi. Suosittelemme, että lataat PostNordin mobiilisovelluksen laitteellesi.

3. Budbee Kotiinkuljetus

Budbee toimittaa tilauksesi kotiovellesi iltaisin. Kun tilauksesi on lähetetty, saat tekstiviestillä ohjeet. Suosittelemme, että lataat Budbeen mobiilisovelluksen laitteellesi. Fossiilivapaa toimitus.

4. PostNord Kotiinkuljetus

Paketti toimitetaan kotiisi arkipäivisin joko päivällä tai illalla. Saat ilmoituksen PostNord-sovelluksessa ja tekstiviestillä/sähköpostilla ja ehdotuksen toimituspäivästä ja -ajasta. Toimitusta on aina mahdollista muuttaa sinulle sopivaksi. Voit esim. valita eri päivämäärän/kelloajan, henkilökohtaisen toimituksen ovelle tai noutaa paketin PostNordin noutopisteestä. Kotiinkuljetuksessa voit seurata pakettiasi reaaliajassa kartan avulla, saapumisajan ja ennen sinua olevien pysähdysten määrää.

HUOM! Tämä saattaa olla ainoa käytettävissäsi oleva toimitusvaihtoehto, jos tilaamasi tuotteet painavat yli 20 kg tai jos tilauksesi sisältää tuotteen, jonka pituus on 1,5 metriä tai enemmän.

5. PostNord Parcel

Käytettävissä kouluille, laitoksille, yhdistyksille sekä yrityksille ja järjestöille. Toimitetaan yrityspakettina ja toimitetaan vastaanottajalle ilman ennakkoilmoitusta. Jos paikan päällä ei ole ketään ottamassa pakettia vastaan, lähetetään viesti, mistä paketin voi noutaa. Mikäli sinun ja rahdinkuljettajan välillä on solmittu purkusopimus, voi kuljettaja jättää paketin ilman kuittausta. Vahingon tai katoamisen sattuessa vastuu siirtyy vastaanottajalle.

Heti kun tilauksesi on lähtenyt varastoltamme, saat toimitussähköpostin, joka sisältää seurantalinkin. Seurantalinkin avulla voit seurata pakettisi matkaa aina luoksesi asti.

Jokainen nettikauppamme kautta tehty ja hyväksytty tilaus luo automaattisesti tilausvahvistuksen. Yleisin syy siihen, että tilausvahvistukset ja toimitusilmoitukset eivät tule perille, on se, että olet tilauksen yhteydessä vahingossa ilmoittanut väärän sähköpostiosoitteen. Tarkista myös roskaposti varmuuden vuoksi. Luomalla kirjautumisen Omat sivut -tilille voit kirjautuessasi nähdä nykyiset tilauksesi ja tämänhetkisen tilan sekä aiemmat tilauksesi.

Toimitamme Suomeen lisäksi Ruotsin, Norjaan ja Tanskaan. Jos haluat tehdä tilauksen johonkin määritetyistä maista, sinun on ensin valittava haluamasi maa ennen tilauksen aloittamista.

Kuljetusvaurio / Väärä toimitus

Kun vastaanotat tuotteesi, tarkista, että pakettien lukumäärä vastaa lähetysasiakirjaa ja ettei pakkauksissa ole vaurioita. Mikäli vaurioita ilmenee, ilmoita siitä kuljettajalle välittömästi ilman viivettä. Jos huomaat kuljetusvaurion vasta pakettia avattaessa tai tarvitset apua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Ilmoitus vaurioituneesta/puuttuneesta tavarasta tulee tehdä välittömästi pakettia noudettaessa, jos se on selvää jo toimituksen yhteydessä. Otamme vastuun mahdollisista vaurioista, joita saattaa ilmetä kuljetuksen aikana sinulle. Jos toimitamme väärän määrän tai väärän tuotteen, ilmoita siitä meille mahdollisimman pian, jotta voimme korjata virheen. Lähetä meille kuitti ostetusta tuotteesta sekä tiedot virheestä ja pakkaa virheellisesti toimitetut tavarat alkuperäispakkauksiinsa. 

Peruutusoikeus / Palautus

Etämyynti lain mukaan on kuluttajalla oikeus peruuttaa ostonsa ilman erityistä syytä 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Meillä, sinulla on täysi palautusoikeus 30 päivän sisällä, peruuttamisaika päättyy 30 päivää sen jälkeen, kun kaikki tilauksen tuotteet on toimitettu. Mikäli haluat käyttää peruutusoikeutta, tulee sinun 30 päivän sisällä ilmoittaa meille kirjeitse, sähköpostilla tai soittamalla tieto palautettavasta tuotteesta ennen kuin lähetät sen meille. 

Lähetämme sinulle ennakkomaksetun osoitelapun, jonka kiinnität palautuspaketin päälle ja palautat paketin PostNordin kautta. Tuotteet, jotka palautetaan vahingoittumattomina ja käyttämättöminä korvataan kokonaisuudessaan. Mikäli tuotetta on käsitelty sen verran että sen arvo on laskenut, korvataan tuotteesta ainoastaan sen hetkinen arvo. Tuotteita ei saa lähettää postiennakolla, emme lunasta postiennakkolähetyksiä. Liitä mukaan palautus- ja reklamaatiokaavake täytettynä.

Palautusoikeus ei koske erikoistilattuja tuotteita, jotka eivät sisälly vakituiseen valikoimaamme. Palautusoikeus ei myöskään koske CD-levyjä, DVD- ja videofilmejä, joiden sinetti on murrettu. Jos haluat uuden tuotteen, veloitetaan tästä toimituskulut. Tietoa peruutussoikeudesta sekä palautus- ja reklamaatiokaavakkeen saat myös tilausvahvistuksessa.

Slöjd-Detaljerin Palautus- ja reklamaatiokaavakkeen löydät täältä.

Palautusosoite: Slöjd-Detaljer, Axvallagatan 10, 532 24 Skara, Ruotsi

Palautusmaksu

Käyttäessäsi palautusoikeutta maksamme palautussumman viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi tai kuitin palautuksestasi. Valtion- ja kunnan alaisille toimipisteille lähetetään hyvityslasku palautetuista tuotteista ja tilauksista, jotka on maksettu pankki/luottokortilla, maksamme palautussumman suoraan samalle kortille.

Lunastamattomat paketit

Jos et lunasta pakettia, veloitamme sinulta käsittely- ja toimituskulut korkeintaan 30 €. Lunastamattomia paketteja ei koske kuluttajalain mukainen palautusoikeus.

Reklamaatio

Voit turvallisesti tilata meiltä. Voit reklamoida tuotteen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Kuluttajaostolain mukaan on sinulla kuluttajana oikeus valittaa vahingoittuneesta tai viallisesta tuotteesta 3 vuoden kuluessa edellyttäen, että tuote oli viallinen toimitushetkellä. Kehotamme sinua reklamoimaan välittömästi tai heti, kun virhe havaitaan, kohtuullinen aika on 2 kuukauden sisällä. Slöjd-Detaljer ei ota vastuuta virheistä, jotka ovat aiheutuneet vaurioista, kulumisesta tai huolimattomuudesta. Muista, että sinun on esitettävä ostoksestasi kuitti tai muu todiste, joka osoittaa, milloin osto on tehty ja mihin hintaan, jotta voit tehdä valituksen. Ota meihin yhteyttä ennen tuotteen palauttamista, joskus voi riittää, että lähetämme varaosan. 

Palauta paketti meille asiakaspalvelun kanssa sopimallasi tavalla. Tuotteita ei saa palauttaa postiennakolla eikä jälkivaatimuksella. Tallenna palautuksen kuitti todisteeksi siitä, että palautus on tehty tapauksissa, mikäli palautus ei saavu meille. Mikäli tuote on poistunut tuotteistostamme, hyvitämme ostohinnan. Hyvitykset tehdään 14 päivän kuluessa samalla maksutavalla kuin ostohetkellä.

Yhteystiedot kun haluat vaihtaa, palauttaa/reklamoida, peruuttaa tilauksen.

Kuluttajana sinulla on aina oikeus kääntyä Slöjd-Detaljerin puoleen valitsemallasi tavalla saadaksesi apua reklamaatioissa, peruuttamisoikeudessa, tilauksen peruuttamisessa tai muussa avussa, jota saatat tarvita ostoissa, tilauksissa tai tuotteidemme kanssa. Tavoitat meidät: 

Puhelimella09-3487 0606, 

Sähköpostilla: [email protected], 

KirjeelläSlöjd-Detaljer, PL 2470, 00002 Helsinki.

Palautusosoite/käyntiosoite: Slöjd-Detaljer, Axvallagatan 10, 532 37 Skara, Sverige.

CE-merkintä

Vaaralliset tuotteet - esim. sähkötuotteet, laitteet, suojavarusteet ym. - kuuluu olla CE-merkityt, jotta niitä saisi myydä Euroopan sisämarkkinoilla. CE-merkintä merkitsee, että valmistaja tai maahantuoja takaa, että tuote täyttää kaikki olennaiset terveys- ja turvallisuusvaatimukset. Jos CE-merkintä puuttuu voi se merkitä sitä, että tuote on turvallisuudelle vaarallinen ja että valmistaja ei ole tietoinen säännöistä. Lisätietoa löytyy verkkosivuilta www.sfs.fi/julkaisut_ja_palvelut/standardi_tutuksi/ce-merkinta sekä europa.eu/youreurope/business/product/ce-mark/index_fi.htm.

Force majeure

Ylivoimaisen esteen force majeure, kuten lakon, kuljetushäiriöiden, tuonti- tai vientikieltojen, henkilökunnan sairauden tai muiden Slöjd-Detaljerista riippumattomien olosuhteiden sattuessa, Slöjd-Detaljer ei välttämättä pysty täyttämään näiden yleisten ehtojen mukaisia velvoitteitaan force majeure aikana. Jos force majeure jatkuu yli kaksi kuukautta ja Slöjd-Detaljerin velvoitteita on sen seurauksena lykätty yli 2 kuukautta, sinulla ja/tai Slöjd-Detaljerilla on oikeus irtisanoa sopimus ilman seuraamuksia.

Tekijänoikeudet

Tämän sivuston sisältö on tekijänoikeudella suojattu ja kuuluu Slöjd-Detaljerille. Tämän verkkosivuston tietoja, mukaan lukien materiaalit, kuten kaikkia kuvia, liikkuvia kuvia, dokumentteja ja ääniä sekä tekstejä ja ulkoasua, ei saa kopioida, jäljentää, muuttaa, siirtää tai tallentaa missään muodossa, paitsi puhtaasti yksityisiin tarkoituksiin tai silloin, kun se on nimenomaisesti sallittua. Tämän sivuston sisällön muuttaminen on kielletty.

Muissa asioissa – ota yhteyttä asiakaspalveluumme

Puh: 09-3487 0606 (arkisin 09.00–12.30)

Y-tunnus: 1624630-4


Trustpilot